Свети Николај Србски

 Milutin Kraljeva crkva

Светитељ Божији Милутин витешки

Задатак имаше велики и тешки,

Да одбрани веру од злих расколника,

И народ од многих љутих насилника.

Опширније...

О. Дарко Ристов Ђого

 tcerkovnoslavianskii

Напомена: Поштовани читаоци, са посебном радошћу препоручујемо текст оца Дарка Ђога. Сматрамо посебно значајним да се коначно неко у мантији одважио да каже неку реч о значају црквенословенског језика. Са наше стране, још једном понављамо више пута изречени став на овом порталу - прелазак у богослужењима на "вуковицу" представља највећи пад у историји СПЦ...

   †   †   †

Као млади теолог и свештеник, почесто под утицајем великих теолошких ауторитета који су се према црквенословенском језику односили са презиром, и сам са кроз вријеме усвајао једну наивну и општу представу о неподесности рускословенског (савременог црквенословенског) језика за богослужење Цркве. Заправо, иако сам почесто бранио потребу да задржимо црквенословенски у некој мјери у богослужењу наше српске Цркве, почесто сам имао утисак да би основно разумијевање текстова олакшало приступ нашем вјерном народу богослужењу и животу Цркве. У своју одбрану, морам да истакнем да ни изблиза нисам ни први ни једини који су тако размишљали. Већ од периода између два свјетска рата, читав један круг вриједних и горљивих посленика Богочовјека кретали су у правцу постепене србизације литургије и литургијског живота. Плод тих настојања био је превод литургије на српски језик из пера светог Аве Јустина Ћелијског, а и прије званичног издавања тог превода – капетан Александар Мирковић свједочи да је и величанствени Михаило Ћусић у јесен 1944. у Фочи служио литургију за припаднике ЈВуО на српском језику.

Опширније...

Протојереј Георгиј Максимов

 Snimak ekrana 2024 10 04 135735

(Проповед на Марко, 10: 2-12)

У данашњем читању Јеванђеља Господ је говорио о разводима, и та тема је горка, посебно за наше време, јер тешко да је икада било толико много развода у нашем народу као сада. И Господ је, у разговору са лукавим саиспитивачима који су Му пришли, објаснио да је Мојсије дозволио развод у Старом Завету због тврдоглавости Јевреја. То значи да када би се забранио развод, онда би у овом случају Јевреји једноставно убијали своје жене на тајан начин, па је, да би се спречило веће зло, у Старом Завету направљено такво попуштање.

Притом Христос указује како треба да буде по Божијем - једном и за цео живот. Али, нажалост, ми, као хришћански народ уопште, остајемо тврда срца као ови древни Јевреји, јер је Црква морала да прави разне изузетке, у многим случајевима признајући да су људи већ разорили свој брак и желе да ступе у нови један брак.

Господ је у овом Јеванђелском чтенију рекао: “Што је Бог саставио човек да не раставља” (Марко, 10: 9). због тога и постоји принципијена разлика између брака и блудног суживота, она се управо и огледа у томе што је Господ спојио брак, а блуд настаје противно вољи Божијој, кроз грех.

Опширније...

Go to top
JSN Boot template designed by JoomlaShine.com