У време титоистичког србофобног једноумља, саобраћајна инфраструктура је веома слабо повезивала србске земље. На жалост, није се нешто значајно променило ни после пада комунизма. Због тога од срца подржавамо овакве иницијативе за изградњу ауто-пута који повезује србске земље...
Mолбa херцеговачких удружења у Србији да се гради десна варијанта аутопута коридора 11 (аутопут Е-761) Пожега - Вишеград - Чајниче - Фоча - Требиње, са краком Фоча - Сарајево
Координациони одбор херцеговачких удружења у Републици Србији се обратио свим надлежним институцијама у Републици Србији и Републици Српској, са жељом да подстакне изградњу десне варијанте Коридора 11 (аутопут Е -761) Пожега - Вишеград - Чајниче - Фоча - Требиње, са краком Фоча – Сарајево. Министарства грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Републике Србије je прихватило наведену иницијативу и то одбору потврдило писменим путем.
Одбор апелује на Владу Републике Српске и њено Министарство саобраћаја и веза да што прије у свом просторном плану усвоји ову важну трасу и тиме комплетира мапу саобраћајница, јер је то од изузетне важности, обзиром на подршку и добру вољу Владе Србије.
Још прије двадесет година Владе Савезне Републике Југославије и Влада Републике Српске су уговориле израду генералног пројекта аутопута на релацији Вишеград - Чајниче - Фоча – Требиње а Саобраћајни Институт ,, ЦИП '' из Београда је израдио финални пројекат.
Наведени аутопут се наслања на Коридор 11, на правац Београд - Пожега и преставља десну варијанту Коридора (Е-761) на релацији Пожега -Ужице - Вардиште - Вишеград - Чајниче - Фоча - Требиње, са краком Фоча - Сарајево.
Генералним пројектом, којим је пројектована траса аутопута на релацији Вишеград - Требиње у дужини 190,5 км целовито је сагледана и пројектована траса, на основу детаљних елемената и теренских података, укључујући тунеле и мостове. Траса аутопута пролази кроз терене и подручја који су државна имовина, што је од изузетног значаја у погледу експропријације и захтева екологије а истовремено повезује сва важна мјеста на територији Источне Херцеговине ( Вишеград, Чајниче, Фоча, Гацко, Билећа, Требиње ).
Предложена траса, пролази кроз предјеле богате природним ресусима, посебно у погледу хидро - енергетских и рударских потенцијала који ће сигурно бити даље експлоатисани, јер се наслања на сливно подручје ријека Дрине, Ћехотине, Пиве, Таре, Сутјеске и Требишњице и пролази кроз живописне будуће туристички атрактивне дестинације: Каменград, Национални парк Тјентиште, Гатачко поље и поред два језера : Клиње и Билећко.
На усвојеној маршрути се налазе прави драгуљи старих православних манастира важних за читав српски род: Добрун, Успење Пресвете Богородице Чајничке, Светог Петра Зимоњића, Добрићево, Тврдош, Дужи, Завала, Петро - Павлов и Херцеговачка Грачаница. У непосредној близини су и манастири: Житомислић, Острог, Пива и Косијерево, Богословија у Фочи и Саборни храмови Свете Тројице у Мостару и Христовог Васкрсења у Пребиловцима.
Аутопут би директно пролазио кроз питому и богату жупу Љубомир, стару постојбину династије Немањића, одакле је потекло Мирослављево јеванђеље. Изградњом наведеног аутопута вратила би се у живот једна одавно запостављена, државотворна покрајина Стара Херцеговина, темељ српског језика и националне свијести, дједовина Светог Саве и родно мјесто Светог Василија, која економски и политички вапи за добром саобраћајном везом са својом матицом. Тиме би Србија добила најкраћу и најбржу саобраћајницу од Београда до Јадранског мора, која при том пролази кроз територију чији је становници листом воле до обожавања, поштују и доживљавају као своју другу мајку, за разлику од других који су се прилично одметнули.
За евентуална питања можете нас контактирати на:
маил: Ова адреса ел. поште је заштићена од спамботова. Омогућите JavaScript да бисте је видели.
Београд 27.11.2017. године Координациони одбор херцеговачких удружења
Потпредсједник
Светозар Црногорац